Sabtu, 01 Februari 2014

My Activities today

My Activities today
            Today is Monday . I have to go to school . I get up at 5 o’clock in the morning. After that I clean up the room and prayers. Then I take a bath at five thirty  in the morning. After it, I have breakfast with my family. After breakfast finished, I go to school at six thirty in the morning. I am accompanied by my mother. Then at 7 o’clock, i have flag ceremony. On Monday, I learn citizenship education, cookery, social and English.  I enjoyed the lessons with pleasure.
            Then, After the bell rings, I go home. It is at twelve thirty in the afternoon. After I arrive at home, I have lunch at 1 o’clock. After it , I pray and get ready go to bright english to tutoring English at two thirty in the afternoon. Usually finishes at 4 o’clock in the evening. After I arrive at home, I take a bath and then pray. After that , I must to do my homework at 5 o’clock and then watching tv.
            When the call to prayer sounded, I go to the mosque with my friends to pray. After completion,I go to home and then read the Qur’an. After it I have dinner with my family and then go to pray. Then I read a textbook  at seven fourty in the evening.
  And then watch tv for a while. After I do all of my activities, I go to bed at nine thirty at night.
Translate into indonesian :
Hari ini hari Senin. Aku harus pergi ke sekolah. Saya bangun pukul 5 pagi. Setelah itu saya membersihkan kamar dan sholat subuh. Lalu aku mandi pada jam 5.30 di pagi hari. Setelah itu, aku sarapan dengan keluarga saya. Setelah sarapan selesai, saya pergi ke sekolah pada pukul 6.30 pagi. Saya ditemiani oleh ibu saya. Kemudian pada pukul 7, saya melaksanakan upacara bendera. Pada hari Senin, saya belajar pendidikan kewarganegaraan, memasak, sosial dan bahasa Inggris. Saya menikmati pelajaran dengan senang hati.
Kemudian, Setelah bel berbunyi, aku pulang. Hal ini pada jam 12.30 di siang hari. Setelah saya tiba di rumah, saya makan siang pada pukul 1. Setelah itu, saya sholat dhuhur dan bersiap-siap pergi ke bright english untuk les bahasa Inggris pada jam 2.30 di siang hari. Biasanya selesai pada pukul 4 sore. Setelah saya tiba di rumah, aku mandi dan kemudian sholat ashar. Setelah itu, saya harus mengerjakan pekerjaan rumah(pr) saya pada pukul 5 sore dan kemudian menonton tv.

Ketika adzan terdengar, aku pergi ke masjid dengan teman-teman untuk sholat maghrib. Setelah selesai, saya pulang dan kemudian membaca Al-Qur'an. Setelah itu saya makan malam dengan keluarga saya dan kemudian pergi untuk sholat isya. Kemudian saya membaca buku pelajaran pada jam 7.40 di malam hari. Dan kemudian menonton tv untuk sementara waktu. Setelah saya melakukan semua kegiatan saya, saya pergi tidur pada jam 9.30 malam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar